13 martie 2011

Tratament anti-rid home-made!



            Stim cu toate, sau cel putin asa ni se spune, ca semnele imbatranirii ar trebui sa apara dupa varsta de 20-25 de ani (riduri, linii fine in jurul ochilor si a gurii, apar riduri vizibile in jurul gatului, etc), dar credeti-ma ca imbatranirea nu are varsta.
             Eu am 19 ani deja mi-au aparut  riduri fine in jurul ochilor (ceea ce e foarte, foarte neplacut deoarece de fiecare data cand ma dau cu fond de ten si/sau corector acestea mi se strang in interiorul lor, creand un aspect inestetic) si in jurul gatului. Partea care m-a linistit si uimit in acelasi timp este ca nu sunt singura, e plin internetul de fete cu varsta intre 15-24 de ani care striga dupa ajutor. Dupa cum bine stim : mai bine previi, decat sa tratezi! Am fost ieri prin diferite magazine si m-am uitat la cremele anti-rid : toate sunt recomandate pentru persoane cu varsta de peste 30 de ani. M-am simtit oarecum revolatata, adica ok si restul de fete/femei sub 25 de ani, sa zicem, ce vor face? Vor astepta sa faca 30 de ani ca sa se trateze? Nu ii inteleg pe cei care fabrica aceste creme, sunt sigura ca vanzarile lor ar creste considerabil, deoarece persoanelor de 35-40 de ani poate nu le mai sta gandul la tratarea ridurilor; nu zic ca toate sunt asa, dar cel putin din ce am vazut eu... mamele noastre, rudele noastre apropiatii noastri au alte griji pe cap. 
           Dupa toate astea mai intervine si PRETUL, cele mai multe recomandari sunt facute pentru produsele de la Olay, pentru ca din cate am inteles, sunt foarte bune, dar o crema anti-rid de la firma asta costa 78 de lei, mie, personal mi se pare destul de mult si nu as da banii astia pe 15-25 ml de crema. Oricum, daca nu va deranjeaza pretul, ati putea incerca.
           Acum sa vorbim despre tratamentul anti-imbatranire pe care poti sa il faci in casa ta cu trei ingrediente : ulei de masline, ulei de catina si miere de albine (trebuie sa fie miere naturala).
          Uleiul de masline, asa cum  am precizat si in postarea anterioara contine vitaminele A, B1, B2, C, D, E, K, fier, acizi grasi nesaturati 85%, acizi grasi saturati 15%, trigliceride, clorofila etc. Vitamina E si pro-vitamina A  protejeaza pielea impotriva efectelor nocive ale soarelui, in special in cazul arsurilor. Pe langa acestea, mai putem sa enumeram si saruri minerale, fier, magneziu, calciu, fosfor, cateva vitamine din complexul B si normal, un strop de vitamina C. Hidrateaza foarte bine pielea si o face mai elastica. Pentru mai multe intrebuintari dati click aici .
          Uleiul de catina are un continut bogat in substante minerale, in acizi organici, in zaharuri, in flavonoide, in ulei gras si in vitamine: provitamina A (previne depigmentarile provocate de imbatrinire), vitamina E (cel mai apreciat antioxidant natural, realizeaza o buna protectie impotriva radicalilor liberi) vitamina F (amestec de acizi grasi nesaturati esentiali, asigura hranirea pielii si previne deshidratarea ei). Asigura mentinerea echilibrului hidro-lipoproteic al pielii si creste rezistenta la agentii patogeni. Substantele active sunt antisclerotice si incetinesc procesele de imbatranire. Catina este radioprotectoare, fotoprotectoare (protectie pentru plaja) si cicatrizant puternic. Uleiul de catina sta la baza compozitiei majoritatii produselor din gamele Plant Activ si Etera( de la care am avut eu demachiant), fiind principiul activ al acestora. 
           Uleiul de catina contine mari cantitati de vitamina A si E. In special vitamina E este foarte importanta la Inceputul primaverii. Ea are efect de reIntinerire asupra organismului, sustine activitatea sistemului nervos, favorizeaza o stare de tonus fizic si psihic, deci il recomand cu caldura si pentru uz intern.

Compozitia uleiului de Catina( nu sunt toate substantele specificate):

       1. Multiple vitamine: E, A, K, B2, B6, C. Cantitatea de vitamina C este de 8 ori mai mare decat in piersica, de 20 de ori mai mare decat in marul paduret, de 80 de ori mai mare decat in rosie, de 200 de ori mai mare decat in strugure. Catina mai este denumita tezaurul de vitamina C sau regina vitaminei C. Si dupa cum vedem peste tot pe internet sfaturi de genul acesta :"mananca vitamina C si bea multa apa ca sa scapi de riduri" eu cred ca uleiul acesta este un "elixir al tineretii". 

      2. Catina contine multiple minerale, microelemente, aminoacizi esentiali, 8 tipuri de caroten.

      3. Contine substante anticanceroase: principii amare, arginina serotonina, SOD care este de 4 ori mai mare decat la Ginseng.

        Mierea constituie un element natural care contine 20% apa, 80% un amestec de fructoza, glucoza si cantitati mici de proteine. Mierea este o sursa excelenta de energie, fiind un produs hipercaloric care se digera usor si se absoarbe repede. Are proprietati bactericide, distrugand numeroase bacterii patogene pentru om.
         Mierea are proprietati nutritive si un important rol de hidratare si vindecare a pielii. Sub actiunea mierii, pielea devine mai elastica si mai ferma, ridurile se atenueaza, pielea capatand un aspect proaspat si luminos. De aceea, este indicata mai ales in ingrijirea tenului uscat, insa nu numai.Masajul fetei cu miere regleaza circulatia sangelui.
Tratamentul propriu-zis:
       Acum, sa va spun cum mi-am facut eu tratamentul anti-rid : am mestecat 2 linguri de bucatarie de ulei de masline, 1 lingura jumate de miere ( va recomand sa  turnati mai intai uleiul pentru ca mierea sa nu se lipeasca de lingura) si 3 capsule de ulei de catina. Capsulele sunt de la firma Hofigal( click aici pentru detalii), dar cred ca puteti folosi de la orice firma producatoare. ATENTIE! Verificati daca pe prospect se recomanda utilizarea uleiului in cosmetica. Am amestecat toate astea intr-un recipient mic si curat. Puteti folosi acest amestec in fiecare zi pe fata chiar si zona ochilor si pe gat, sau ori de cate ori aveti nevoie de hidratare. Nu va sfatuiesc sa il pastrati mai mult de o luna, oricum nu cred ca va ajunge mai mult.
Pentru a va curata spalati-va cu ceai de musetel, pentru ca are efect antibacterian. Eu am pus ceaiul intr-o farfurie (1) apoi am lasat vata la inmuiat(2) si am indepartat masca usor cu ea. 
       Fac o mica paranteza si mentionez ca eu am scapat de conjunctivita doar cu spalari regulate cu ceai de musetel.
       SCRUB cu 4 ingrediente
       Am precizat in postarea anterioara despre un scrub cu ulei de masline. Nu trebuie altceva decat sa utilizati o lingurita din tratamentul de mai sus(1) cu o lingurita sau chiar mai putin de zahar tos ( de preferat brun) le amestecati (2)apoi aplicati pe fata, gat, decolteu(3). Faceti miscari circulare pentru a curata bine tenul. Nu apasati prea tare ca sa nu va zgariati cu zaharul din amestec. Aveti grija ca atunci cand il aplicat sa fiti desupra unei chiuvete, deoarece zaharul se poate desprinde. Lasati de actioneze timp de 30 de minute apoi indepartati cu tampoane de vata inmuiate in ceai de musetel; eu l-am turnat intr-o farfurie si am inmuiat acolo vata. Dupa ce ati indepartat tot va puteti  sterge cu un prosop foarte moale sau puteti astepta sa se usuce. Dupa acest scrub ar trebui sa va simtiti pielea fina, moale, hidratata si foarte curata.
Persoanele cu tenul uscat ar trebui sa il foloseasca 1 data pe sptamana, cele cu ten normal 1-2 ori pe sapt, iar cele cu tenul gras de maxim 3 ori pe spatamana.





4 comentarii:

  1. In locul capsulelor se poate folosi si ulei de catina normal? Multumesc :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ca da. Capsulele sunt un mod mai "fancy"( unele persoane nu suporta gustul) si mai concret(stii sigur ca in fiecare zi iei aceiasi doza) de a-l ingera, continutul si reteta sunt aceleasi. Cu multa placere si imi cer scuze de intarziere :(

      Ștergere

Inainte de a va scrie comentariile trebuie sa intelegeti ca:
1. tot ce am scris reprezinta parerea mea personala;
2. intotdeauna postarile sunt bazate pe experienata proprie;
3. nu incerc sa schimb parerea nimanui despre produsul/ produsele respectiv/ respective;
4. daca ceva nu mi-a placut sau nu mi-a priit nici mie, nici persoanelor care au lasat comentarii asta nu reprezinta un motiv pentru a ma aborda cu comentarii de genul "Cum sa nu-ti placa?", " Ce e in neregula cu voi?", "Habar nu ai despre ce vorbesti/ e bun", etc., ati inteles la ce ma refer;
5. daca fac o afirmatie foarte serioasa in legatura cu un lucru ( ma refer la ceva stiintific, sau care tine de conceperea unui produs, ingredient etc.) inseamna ca m-am documentat inainte de a scrie- de aceea nu voi mai posta comentarii in care sunt intrebata 'de unde ti-a venit ca....?' sau asemanatoare. Incercati sa va documentati inainte de a comenta;
6. incercati sa respectati gramatica limbii romane, nu cer diacritice, insa fara anomalii de genul acesta: "pikturi"- in loc de "picaturi", "sati"- in loc de "sa-ti", "d c"- in loc de " de ce", "nush"- in loc de "nu stiu" si lista poate continua;
7. fara jigniri, injuraturi, fiecare are dreptul sa- si spuna parerea, insa intr-un mod civilizat.
Daca nu respectati regulile, nu va voi publica comentariile.
Va multumesc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...