12 martie 2011

Uleiul de masline-bun la toate!

Uleiul de masline este folosit atat in alimentatie cat si in cosmetica, el fiind apreciat in mod deosebit si recunoscut ca un pretios ajutor al sanatatii si frumusetii. 
El contine vitaminele A, B1, B2, C, D, E, K, fier, acizi grasi nesaturati 85%, acizi grasi saturati 15%, trigliceride, clorofila etc. 
Am citit si recitit pe internet diferite intrebuintari ( o sa le postez mai jos) ale uleiului de masline, insa pe nicaieri nu am vazut ceva (cel putin nu scris in romana) despre folosirea lui pe post de demachiant. Oricum, trebuia sa ma conving ca este intr-adevar bun pentru  asa ceva ca sa scriu despre el pe blog, asa ca azi am fost in Kaufland si cred ca m-am uitat toate sticlele cu ulei de pe acolo :)) si pana la urma am ales si eu una.
          Cel mai bun ulei este cel extravirgin, asta inseamna ca provine din prima presare a maslinelor, (dar desigur, unele sunt extravirgine doar pe eticheta) are o culoare verzulie sau galben-verzulie iar gustul ( da, si uleiul se degusta ca si vinul) este unul usor, este vascos acapareaza papilele gustative si ameninta sa sufoce limba.. eu am patit asta si cu masline negre si a fost destul de aiurea..
          Asa.. cum ziceam si mai sus am ales pana la urma o sticla de la firma Vitae D'oro-8 lei, 500ml.
          Am ajuns acasa si primul lucru pe care l-am facut a fost sa ma demachiez si efectul a fost WOW! a curatat fardul de pleoape, fondul de ten, pudra, blush-ul instantaneu, a fost putin mai dificil cu rimelul, adica nu a 'picat' asa cum  facea cu demachiant, dar avand in vedere ca demachiantul meu are 24 de ingrediente ( si, hai sa ne gandim ca nu toate fac bine tenului), iar uleiul de masline are doar ulei de masline cu toate vitaminele si substantele bune pentru sanatate, eu cred ca a fost foarte bun. Acum il tin intr-un recipient in care am avut demachiat de la L'Oreal, pentru ca ar fi cam inconfortabil sa umbu cu ditamai sticla de fiecare data cand ma demachiez
         Fac o mica paranteza, toate produsele pentru demachiat sunt cam la fel, mie mi s-a terminat cel de la L'Oreal Paris- Gentle eye make-up remover 125 ml si am luat unul de la Etera- Plant activ lapte demachiant cu ulei de catina, produs romanesc, oricum, si comparam etichetele : aproape aceleasi ingrediente O.o. Unul costa cam 15 sau 20 lei iar celalalt 6 lei parca si daca ma credeti nu am fost deloc multumita de cel de la L'Oreal, era pe baza de apa ( avea o consistenta apoasa) si era absborbit in totalitate in vata/discul demachiant si puneam pana cand aproape incepea sa mi se scurga pe fata, partea si mai aiurea era ca nu mi se lua fardul de pe piele, era ca si cum il 'maturam'.
          Nu va faceti griji, mai ales daca aveti tenul gras, ca o sa va ingrase tenul si mai rau, ba din contra o sa v-il curete de impuritati, iar moleculele de ulei sunt prea mari ca sa va astupe porii. Uleiul nu este comedogen (substantele numite "comedogene", sunt caracterizate prin faptul ca determina inchiderea foliculilor pilo-sebacei. Substantele comedogene sunt cele care fac sebumul mai putin fluid si care inflameaza porul glandei sebacee (pudrele de fata - le cauzeaza pe amandoua)). Un scrub foarte bun este cel cu ulei de masline, miere si zahar tos( am sa fac o postare cu asta alta data) si curata pielea de celule moarte di impuritati destul de bine lasand-o curata si catilefata. Pentru persoanele cu tenul uscat e reomandata o data pe saptamana, iar pentru cele cu tenul gras de 2 maxim 3 ori pe saptamana.
        Cam atat pana aici, acum urmeaza lista cu intrebuintarile uleiului ^^.
        Uleiul de masline poate fi folosit de fiecare dintre noi, acasa, atat singur cat si in combinatie cu alte ingrediente naturale, pentru:
  • -corp: pentru o piele mai catifelata si hidratata, pune cateva linguri de ulei de masline in cada atunci cand faci baie;
  • -maini: maseaza-le seara, inainte de culcare, cu ulei de masline si acopera-le pe timpul noptii cu manusi de bumbac. Dimineata vei avea o piele moale si catifelata;
  • -unghii: in cazul in care cuticulele iti dau batai de cap sau unghiile tale sunt fragile, le poti inmuia, o data pe saptamana, timp de 20 de minute, intr-un paharel de ulei de masline;
  • -ten uscat: prepara-ti o masca din ulei de masline, galbenus de ou si miere si aplica pe fata. Iti va hidrata tenul( mie, personal, mi se face greata de la oua, mai ales sa imi fac masca pentru fata, dar fiecare face cum doreste)
  • -buze: daca ai buzele uscate sau crapate, foloseste uleiul de masline pe post de balsam;
  • -par: aplicat pe varfurile despicate, uleiul de masline ajuta la regenerarea acestora. De asemenea, daca ai probleme cu matreata, maseaza scalpul cu ulei de masline, apoi acopera parul cu o punga din plastic si lasa uleiul sa actioneze timp de 30 de minute. Dupa aceea, samponeaza-te normal.
  • Tin sa mentionez ca sta e doar o listuta.
  • Mai jos sunt imagini cu produsele mentionate. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Inainte de a va scrie comentariile trebuie sa intelegeti ca:
1. tot ce am scris reprezinta parerea mea personala;
2. intotdeauna postarile sunt bazate pe experienata proprie;
3. nu incerc sa schimb parerea nimanui despre produsul/ produsele respectiv/ respective;
4. daca ceva nu mi-a placut sau nu mi-a priit nici mie, nici persoanelor care au lasat comentarii asta nu reprezinta un motiv pentru a ma aborda cu comentarii de genul "Cum sa nu-ti placa?", " Ce e in neregula cu voi?", "Habar nu ai despre ce vorbesti/ e bun", etc., ati inteles la ce ma refer;
5. daca fac o afirmatie foarte serioasa in legatura cu un lucru ( ma refer la ceva stiintific, sau care tine de conceperea unui produs, ingredient etc.) inseamna ca m-am documentat inainte de a scrie- de aceea nu voi mai posta comentarii in care sunt intrebata 'de unde ti-a venit ca....?' sau asemanatoare. Incercati sa va documentati inainte de a comenta;
6. incercati sa respectati gramatica limbii romane, nu cer diacritice, insa fara anomalii de genul acesta: "pikturi"- in loc de "picaturi", "sati"- in loc de "sa-ti", "d c"- in loc de " de ce", "nush"- in loc de "nu stiu" si lista poate continua;
7. fara jigniri, injuraturi, fiecare are dreptul sa- si spuna parerea, insa intr-un mod civilizat.
Daca nu respectati regulile, nu va voi publica comentariile.
Va multumesc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...